Monday, December 23, 2013

Random facts about me


I talk and make funny sounds at sleep. / Puhun ja ääntelen hassusti nukkuessani.

I tried smoking cigarette at the age of 6... I stole a cigarette from my uncle and ran quietly to the balcony where I tried to first inhale it... when I noticed that it was a bit too hard to do I blew air through it and managed to make a hole on my pretty little dress... But guess what that was my only time I have "smoked" a cigarette- I haven't even tried it after and I'm proud! / Kokeilin tupakanpolttoa hurjana 6- vuotiaana! Varastin sedän tupakan ja hävisin hiljaa parvekkeelle polttelemaan sitä. Ensimmäisen vedon jälkeen yskänpuuska oli melkoinen, siispä fiksuna tyttönä laskin yks yhteen että siihen pitää vaan puhaltaa. Onnistuin samalla tekemään reiän mekkooni- se sinetöi sen kokeilun ainoaksi ikinä koko elämäni aikana ja olen ylpeä siitä, etten ole kokenut painostusta tai tarvetta koskea siihen edes aikuisemmalla iällä!

One of the things I just can't handle are wet grapes! I just hate eating them if they come from store and they are still wet after I have washed and am about to eat them. Water doesn't bother me if they are from our own vine and the rain has watered them. But the ones from store... I just have to dry them first! :D / Asia mikä saa mut kavahtamaan on vedestä märät viinirypäleet. En vaan siedä märkiä kaupasta ostettuja ja pestyjä viinirypäleitä. Jos ne on omasta viiniköynnöksestä ja ne on sateen huuhtomia, niin kosteus on ihan fine. Mutta kaupan pestyt... ei ne on pakko vaan kuivata! :D 


The best way of getting chocolate that is melted is to put a peace of it on a aluminium folio and keep it on your laptop for a while... Quick and easy! / Paras tapa saada nopeasti sulaa suklaata, on laittaa pala sitä alumiinifoliolla läppärille... Nopeeta ja helppoa!



I tend to move my feet or toes all the time! They start moving from the second I woke up till the one I fall asleep... :D / Heiluttelen mun jalkoja tai varpaita ihan koko ajan. Ne visputtaa hetkestä jona herään siihen kun nukahdan :D




I'm totally hooked on a game called Animal Voyage... /Olen koukussa kännykkäpeliin Animal Voyage...



When I come home I have to tie my hair up and then change all my clothes! ...Even my socks and my underwear...! /Kun tulen kotiin, mun on pakko ensin sitoa tukka ylös nutturalle ja vaihtaa kaikki vaatteet toisiin myös alusvaatteita ja sukkia myöten!


World's definitely the best chocolates are raw chocolate, Fazer's Christmas and Ginger bread chocolates, Ferrero Rocher and... well actually many other ones too.  Chocolate is something this girl is really keen on. I eat it rarely but when I do I do it with all  my heart! / Maailman parasta suklaata on ehdottomasti raakasuklaa, mausteisen täydelliset Fazerin Joulusuklaa ja Piparisuklaa, Ferrero Rocherit ja oikeastaan moni muukin suklaa. Suklaa on tälle tytölle se yksi heikko kohta, mitä syödään harvoin mutta täydestä sydämestä!



My favourite breakfast consist almost always of berries and fruits. I can't eat anything too heavy or salty. Usually a croissant can still pass, but I always want at least a cup od hot chocolate or cappuchino with a smoothie or berry-protein pudding-oatmeal combo! /Mun ehdottomia lemppariaamiaisia on sellaiset, missä on marjoja ja hedelmiä jossakin muodossa. Mitään liian raskasta ja vain suolaista en aamupalallani halua. Yleensä vielä joku croissantti menee, mutta haluan siihen lähes poikkeuksetta aina mukaan kaakaon tai cappuchinon ja mm. smoothien tai marja-proteiinivanukas-kaurapuuro yhdistelmän!


I hate passing by big trucks and tractors. It just pumps my adrenaline levels to the clouds! I blame my childhood traumas... :D  / Inhoan rekkojen ja traktoreiden ohittamista. Ne saa mun adrenaliinitasot nousemaan aina pilviin! Syytän tästä lapsuuden traumoja... :D


I have always been equally good in every school subject and my motivation has always been good in every aspect. I have never had a subject that I hated but my list of favorite- ones is long. One excample of the ones from high school: chemistry, biology, health science, geology, psychology, languages, history and sports... Such a surprise from a nerd who instead of compliting compulsory 75 courses did 89 with the average of 9,0. :D / Olen aina ollut tasaisen hyvä kaikissa kouluaineissa, kiinnostustakin on riittänyt aina joka suuntaan. Eikä mulla ole koskaan ollut mitään inhokki-kouluainetta. Lemppareita taas esim. lukiossa on ollut jo melkein pieni miljoona esim. kemia, bilsa, mantsa, fysiikka, terveystieto, psyka, kielet, hissa ja liikunta... Ylläripylläri tältä nörtiltä, kursseja esim lukiossa suoritin 89 sen 75 pakollisen sijasta keskiarvolla 9,0. :D


I have always had many hobbies. My first and dearest one has always been contemporary dancing. Then I have also started bailatino, street and hip hop dancing. In addition to these I have also played a volleyball for a short time and played the acoustic guitar in the Music Institute for 4 years and completed theories of music. After that I also started going to the gym and jogging. One of my favourite things during the winters has always been skating on ice! / Mulla on elämäni varrella ollut monia harrastuksia. Niistä ensimmäinen ja rakkain oli nykytanssi. Sitten mukaan tuli muitakin tanssilajeja kuten bailatino, street ja hip hop. Tämän lisäksi harrastin myös hetken lentopalloa ja soitin n 4. vuotta akustista kitaraa Musiikkiopistolla, missä kävin myös ne musiikin teoriat. Sittemmin mukaan on liittynyt myös kuntosali ja lenkkeilly. Talvisin mun lempipuuhiin on aina kuulunut luistelu ulkona! 



I still sleep with my favourite stuffed animal- My purple bunny! She has a pink nose that is shaped like a heart and she is really dear to me. She is the only thing I have left from my early childhood. She has gone through war and a refugee camp with me, and been with me as a child and a teen. She has been there when I had my heart broken for the first time and slept next to me in my first own home after I moved away from home./  Nukun vieläkin mun lemppari pehmolelun- Lilan pupun kanssa! Sillä on vaaleanpunainen sydännenä ja se on mulle kovin rakas. Hän on ainoa asia mikä mulla on ollut siitä asti kun synnyin, mikä on ollut mun matkassa sodan, pakolaisleirin ja koko mun lapsuuden ja nuoruuden ajan. Se on lohduttanut läpi ekat sydänsurut ja pitänyt mulle seuraa mun ensimmäisessä omassa kodissa vietetyn yön. 


I tend to forget my hot chocolate in the microwave oven. I have travelled so many times to another town but my drink has ended up  to the sink instead of my belly after being the whole day in the microwave! :( / Unohdan aina mun kaakaot mikroon. Monesti oon lähtenyt jopa jo junalla toiseen kaupunkiin, mutta kaakao päätynyt mun masun sijasta koko päivän mikrossa seisomisen jälkeen viemäriin! :(


I love animals and all animal stuff! I'm the big fan of deers for excample. I have deers on my sheets, pillows, walls, as a cats eye, on my plates ans mugs... and all animal shows are a big must see! When I'm abroad I always carry cat and dog food in my bag and feed stray animals every single day. If I visit my friends who have pets my undivided detention goes to the little creatures :D / Oon ihan todella perso kaikille eläinjutuille. Fanitan Bambeja (peuroja) niin paljon että mulla on niitä mukeissa, kipoissa, lakanoissa, tyynyissä, tauluissa, heijastimena... ja kaikki eläinohjelmat on must see. Ulkomailla ollessani kannan laukussa aina koiran- ja kissan ruokaa ja ruokin kulkueläimiä päivittäin. Jos satun käymään kavereilla joilla on lemmikkejä, niin se mun jakamaton huomio menee automaattisesti niille pikkuotuksille. :D




I really need a pet or three... / Mun on aivan pakko saada taas lemmikki!



I'm a pretty good cook. I love cooking and I like my self made food the most. :D / Olen aika hyvä kokkailemaan ja tykkään ruuanlaitosta. Lemppariruuatkin sattuu yleensä poikkeuksetta olemaan omatekemiä :D



I'm a person who likes to live in a clean home. I keep my stuff in their right places and my clothes in order. Dishes have to be washed before the next morning. If I'm at the place where stuff is all over the place or I can see dust I just have to start cleaning! /Olen aika siisti ihminen. Tykkään siitä että koti on siivottu ja tavarat on paikoillaan ja vaatteet järjestyksessä. Astiat tulee olla puhtainta ennen seuraavaa aamua. Mulle tulee yleensä tarve siivota myös muiden ihmisten kämppiä jos ne on omasta mielestä on sotkuisia... tadaa. 



I love to edit photos, decorate, draw and paint. In my artistic side I consider also taking photos, playing the guitar and singing. / Tykkään kuvanmuokkauksesta, sisustuksesta, piirtelystä ja maalailusta. Tähän taiteelliseen puoleen kuuluu myös mulla valokuvailu, kitaran soittelu ja laulaminen. 



- Herminica

No comments:

Post a Comment